Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Puste liv en en gammel pc
(1 viser) (1) Gæst
  • Side:
  • 1

EMNE: Puste liv en en gammel pc

Puste liv en en gammel pc 14. Feb 2012 22:29 #247947

• Jim
  • IKKE ONLINE
  • Expert Boarder
Hej

Jeg har lovet en kammerat at puste lidt liv i en pc af ældre dato. Og jeg kunne godt bruge et råd op operativ system.

Cpu: Xeon 2,66 Ghz, 1 GB ram, grafikkort 64 mb, harddisk 36 GB. Så vidt jeg kan se er den fra 2003. Oprindeligt købt med Windows 2000 pro.

Spørgsmålet er så: Skal jeg geninstallere den med Windows 2000 pro eller skal jeg lægge en XP version på?

Desuden oplevede jeg at usb stik på bagsiden af pc ikke virkede, mus og tastatur. Musen fandt jeg en adaptor til ps2 stik. Tastatur fik jeg til at virke i usb stik i fronten. Nogen der kan komme med nogle input til det problem?

Sv: Puste liv en en gammel pc 15. Feb 2012 16:21 #247949

• festkongen
  • IKKE ONLINE
  • Junior Boarder
Jeg ville installere den med XP pro spk 3 og fylde så meget ram i som bundkortet kan trække. Kan man få mere info om cpu og bundkort?
Der er ingen fisk i DK! - men der er masser af sild

Sv: Puste liv en en gammel pc 15. Feb 2012 18:40 #247952

• Spagnum
  • IKKE ONLINE
  • Ægte Sveder
Jeg ville helt klart lægge XP på den frem for win2000.. (Det allerbedste ville nok være en Linux distro, man det er han jo nok ikke lige til)

Derefter ville jeg tweeke den så han får så meget ydelse ud af den. Slå så meget grafisk fra som muligt, slukke unødvendige services osv.

En bios update ville måske også være en ide.

prøv kør -> msinfo32
Der kan du muligvis finde bundkorts version, processer info og bios version.
I felt like putting a bullet between the eyes of every panda that wouldn’t screw to save their species, I wanted to the open dumpvalves on olietankers and smother all those French beaches I never see. I wanted to breathe smoke.

Sv: Puste liv en en gammel pc 15. Feb 2012 20:03 #247953

• Jim
  • IKKE ONLINE
  • Expert Boarder
I BIOS står der følgende om cpu id F29, clock speed 2,66 GHz og L2 cache 512 Kb. Er det nok info, eller skal jeg kigge andre steder.

Msinfo32 giver disse oplysninger om bios: Dell Computer Corporation A05, 23.08.2005 og der står at SMBIOS version er 2.3

Sv: Puste liv en en gammel pc 18. Feb 2012 13:24 #247955

• Skum
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
Windows XP SP3 er et godt bud, ellers ville jeg klappe Ubuntu 11.10 på, men den gælder self. kun hvis man kan overskue et nyt OS.

Når det nu er en DELL er der normalt et servicetag på vistnok 8 karakterer, kan du ikke stikke os det? Det står normalt ovenpå kabinettet eller bagpå...
Oh yeah! Duffman can never die, only the actors who play him!
Livet er som is, hvis du stikker det op i røven, så smelter det!
Til salg (msg me): DVI->RJ45->DVI konverterkit
Sidste redigering: 18. Feb 2012 13:25 af Skum.

Sv: Puste liv en en gammel pc 18. Feb 2012 14:09 #247956

• Jim
  • IKKE ONLINE
  • Expert Boarder
Der er et serie nr. 19Y8W0J. Model nr. WHL

Sv: Puste liv en en gammel pc 18. Feb 2012 15:46 #247957

• Skum
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
Ja det er jo en halvgammel sag, men har dengang været rimeligt dope, Xeon processor, SCSI harddisk og Nvidia Quadro kort...

Hvis du vil smide ekstra RAM i skal du huske at det skal være ECC RAM, ellers skal du fjerne dem du har nu og udskifte med non-ECC RAM (som er det mest normale).
Oh yeah! Duffman can never die, only the actors who play him!
Livet er som is, hvis du stikker det op i røven, så smelter det!
Til salg (msg me): DVI->RJ45->DVI konverterkit

Sv: Puste liv en en gammel pc 24. Feb 2012 09:33 #247969

• Jim
  • IKKE ONLINE
  • Expert Boarder
Ville til at installere en xp på det gamle liv. Men så støder jeg på et problem. Når pc starter normalt op, så virker både tastatur og mus via usb.

Når jeg så vil boote fra cd, virker tastaturet indtil installations cden sprøger om hvad jeg vil Installere/reparere/forlade.

Har en usb til ps/2 konverter stik, men det hjælper ikke at sætte det i når jeg når så langt. Skal jeg ud at finde et lidt ældre tastatur. Eller er der nogen der har en anden løsning.
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.87 sekunder

Kontakt oplysninger

Denne email adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

Partnere og venner

www.Billigvoks.dk
www.Coolstuff.dk