FAQ  Søg  Tilmeldte brugere  Grupper       Login  Tilmeld 

<  Computere m.m  ~  Ny bærbar

Skriv nyt emne
the freak
Skrevet: Søn 31 jan, 2010 17:26
Besvar, med citat
Stjerne bruger
Stjerne bruger Indmeldt: 08. sep 2005 Indlæg: 731 Geografisk sted: jylland (silkeborg)
hej. nu er det vist ved at være på tide at jeg kigger efter en ny bærbar. så fandt denne, syntes den lyder til at være fornuftig. skal bruges til at se film på, spille spil og skolearbejde med nogen tunge programmer.

http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&type=notevision&menu=notebook&varenr=99623&gruppe=PCnotevision

er det her noget der dur?

eller nogen der har et andet forslag til omkring 8k ?

Edit: også har jeg også lovet kæresten at hjælpe hende med at finde en ny bærbar til hende, hun har ikke så store krav andet end den skal bruges til film og spille spil, ikke nogen voldsomt krævende spil. pris maks 6k. Smile

This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.
Vis brugerens profil Send privat besked Add User to Ignore List
xelajd
Skrevet: Søn 31 jan, 2010 18:06
Besvar, med citat
Moderator
Moderator Indmeldt: 01. sep 2005 Indlæg: 7848 Geografisk sted: Horsens
Til din kæreste vil jeg nok anbefale Lenovo U550, den vejer ikke det vilde, har god batterilevetid og har alligevel en del kræfter!

Skrevet: Søn 31 jan, 2010 18:19
Besvar, med citat
Semi Bruger
Semi Bruger Indmeldt: 06. sep 2009 Indlæg: 99
Den til dig: Den lyder egentligt meget fornuftig. Har du tænkt dig at bruge noen af de udvidelser siden tilbyder? For det gør jo også en forskel for hvor voldsomme programmer og/eller spil du kan køre på den. Wink

Skrevet: Søn 31 jan, 2010 18:56
Besvar, med citat
Stjerne bruger
Stjerne bruger Indmeldt: 08. sep 2005 Indlæg: 731 Geografisk sted: jylland (silkeborg)
Xelajd: den lyder meget fornuftig til hende, men er det ikke en sløv processer?

chrede: jo det har jeg efter jeg kom til at kigge lidt mere på den. og er kommet frem til dette:

996231 Vision NB588 notebook 15,6 (HD-LED m. ATI HD5650)
(Levering forventes indenfor 13 dage) 7995 7.995,00

78700 Windows 7 Home Premium DK 64-bit installeret (Introduktionstilbud!)
(På lager!) 795 795,00

9960012 4GB DDR3 -> 8GB DDR3 RAM
(På lager!) 1500 1.500,00

9960007 5400RPM Harddisk -> 500GB 7200RPM hardisk monteret
(På lager!) 350 350,00

9960001 Bluetooth integreret
(På lager!) 275 275,00

9962003 DVD-brænder -> Blu-Ray combo drev
(På lager!) 750 750,00

9950005 Luksus notebooktaske (Tilbud)
(På lager!) 249 249,00

Total: 11.914,00 kr.

også må der sgu også kunne forhandles om lidt rabat!!

This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.
xelajd
Skrevet: Søn 31 jan, 2010 19:16
Besvar, med citat
Moderator
the freak skrev:
Xelajd: den lyder meget fornuftig til hende, men er det ikke en sløv processer?

Hvis du går efter SU7300 modellen, så er den fakkertalt ikke ret sløv.. Jeg har selv haft den mellem hænderne i både U550 og U350 modellen og de virker begge meget fornuftige... De nye ejere (jeg skulle sætte dem op for dem) er super glade for dem Smile

Skrevet: Søn 31 jan, 2010 20:02
Besvar, med citat
Semi Bruger
Semi Bruger Indmeldt: 06. sep 2009 Indlæg: 99
Det er godt nok en ordentlig bunke, men så burde den sq også kunne køre det meste af det lort du kunne finde på at smide på den Wink

Skrevet: Tors 04 feb, 2010 17:36
Besvar, med citat
Stjerne bruger
hvor meget ville jeg egentligt få ud af at opgradere HD til 7200RPM fremfor 5400RPM?

elohssagibtaerg
Skrevet: Tors 04 feb, 2010 18:12
Besvar, med citat
Bruger
Bruger Indmeldt: 06. nov 2009 Indlæg: 101 Banned
the freak skrev:
hvor meget ville jeg egentligt få ud af at opgradere HD til 7200RPM fremfor 5400RPM?

du ville få ca. 1800RPM ud af det.

spøg til side. du vil få lidt hurtigere søgetider, men hvis den skal bruges til skolebrug, betyder det ikke en skid.
the freak
Skrevet: Tors 04 feb, 2010 21:08
Besvar, med citat
Stjerne bruger
elohssagibtaerg skrev:
the freak skrev:

spøg til side. du vil få lidt hurtigere søgetider, men hvis den skal bruges til skolebrug, betyder det ikke en skid.

hmm, er det det eneste? for så er er der vel ikke nogen grund til at opgradere.

elohssagibtaerg
Skrevet: Tors 04 feb, 2010 21:48
Besvar, med citat
Bruger
Bruger Indmeldt: 06. nov 2009 Indlæg: 101 Banned
the freak skrev:
elohssagibtaerg skrev:
the freak skrev:

hvis det er fra ny vil jeg nok tage det billigste.
the freak
Skrevet: Tors 04 feb, 2010 21:49
Besvar, med citat
Stjerne bruger
elohssagibtaerg skrev:
the freak skrev:
elohssagibtaerg skrev:
the freak skrev:

hvis det er fra ny vil jeg nok tage det billigste.

Det er noteret

Fyrstnissen
Skrevet: Tors 04 feb, 2010 23:51
Besvar, med citat
Stjerne bruger
Stjerne bruger Indmeldt: 02. dec 2005 Indlæg: 607 Geografisk sted: Århus
Nu blev lenovo's ideapad U serie lige bragt op.
Er der nogen der ved hvor stort deres støjniveau er i gennemsnit? Min nuværende bærbars blæser(en Acer Ferrari -- ikke anbefalet) kører konstant og har et lydniveau som svarer omtrent til en gennemsnitlig stationær computer. Har lidt en u450p i kikkerten, men vil lige sikre mig at jeg ikke får mig endnu en bærbar som larmer lige så meget som denne! Smile

Skrevet: Fre 05 feb, 2010 08:21
Besvar, med citat
Moderator
Fyrstnissen skrev:
Nu blev lenovo's ideapad U serie lige bragt op.
Er der nogen der ved hvor stort deres støjniveau er i gennemsnit? Min nuværende bærbars blæser(en Acer Ferrari -- ikke anbefalet) kører konstant og har et lydniveau som svarer omtrent til en gennemsnitlig stationær computer. Har lidt en u450p i kikkerten, men vil lige sikre mig at jeg ikke får mig endnu en bærbar som larmer lige så meget som denne! Smile

Dem jeg har haft i hænderne, U550 og U350, har jeg ikke kunnet høre nogle af dem.. Men jeg er heller ikke typen der bruger min laptop i sengen og pakker den med ind i dynen... Det kan en bærbar ikke tåle! Basta!

Skrevet: Tors 18 feb, 2010 17:19
Besvar, med citat
Stjerne bruger
Er det ikke lige en venlig sjæl med forstand på computer der ville være venlig at samligne disse to computere og fortælle hvilken der er bedst? Smile

HP HP Pavilion dv7-3090eo Entertainment notebook pc (VP989EA)

http://h10010.www1.hp.com/wwpc/dk/da/ho/WF06b/321957-321957-3329744-64354-64354-4011368-4050209.html

Vision NB588 notebook 15,6 (HD-LED m. ATI HD5650)
http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&type=notevision&menu=notebook&varenr=99623&gruppe=PCnotevision

xelajd
Skrevet: Lør 20 feb, 2010 12:53
Besvar, med citat
Moderator
HP'en har to harddiske, modsat den anden. Hp'en kører så diskene i Raid0, hvilket vil sige at den bruger begge diske som en enkelt disk. Det er hurtigere end kun en disk, men omvendt, hvis den ene står af, så kan du ikke redde dine data, da du kun har halvdelen på hver disk. Med andre ord er der altså dobbelt så stor sandsynlighed for at du mister alle dine data på disken.

Opløsningen på HP'en er ringere end på den anden, og hp'en har endda større skærm (17" vs 15,6")

HP'en har dårligere grafikkort end den anden, så hvis du også skal spille krævende spil, så er HP'en dårligt valg.

HP'en vejer noget mere, da den er større - ca 800 gram mere

HP er så modsat et mærke som jeg personligt har god erfaring med, det er god kvalitet.

Men umiddelbart ville jeg anbefale den anden, dels pga vægten, men også grafikkortet. Og så ville jeg tilvælge følgende ting:
Citat:
7.995,00
78700 Windows 7 Home Premium DK 64-bit installeret
795,00
350,00
750,00

Total: 9.890,00

Det er samme pris som HP'en står til på edbpriser Smile

Skrevet: Lør 20 feb, 2010 14:37
Besvar, med citat
Stjerne bruger
xelajd skrev:
HP'en har to harddiske, modsat den anden. Hp'en kører så diskene i Raid0, hvilket vil sige at den bruger begge diske som en enkelt disk. Det er hurtigere end kun en disk, men omvendt, hvis den ene står af, så kan du ikke redde dine data, da du kun har halvdelen på hver disk. Med andre ord er der altså dobbelt så stor sandsynlighed for at du mister alle dine data på disken.

Opløsningen på HP'en er ringere end på den anden, og hp'en har endda større skærm (17" vs 15,6")

HP'en har dårligere grafikkort end den anden, så hvis du også skal spille krævende spil, så er HP'en dårligt valg.

HP'en vejer noget mere, da den er større - ca 800 gram mere

HP er så modsat et mærke som jeg personligt har god erfaring med, det er god kvalitet.

Men umiddelbart ville jeg anbefale den anden, dels pga vægten, men også grafikkortet. Og så ville jeg tilvælge følgende ting:
Citat:
7.995,00
78700 Windows 7 Home Premium DK 64-bit installeret
795,00
350,00
750,00

Total: 9.890,00

Det er samme pris som HP'en står til på edbpriser Smile

Det ender nok med den fra mm-vision så.

Blu-ray combo drev, hvor meget vil man bruge det? er det kun til film eller er der andre brugsmuligheder?

xelajd
Skrevet: Man 22 feb, 2010 18:10
Besvar, med citat
Moderator
the freak skrev:
Det ender nok med den fra mm-vision så.

Blu-ray combo drev, hvor meget vil man bruge det? er det kun til film eller er der andre brugsmuligheder?

Well, jeg ville bare være træt af at smide så mange penge på en spand som ikke har BR drev... Ikke at det bliver brugt endnu til software, men kunne forestille mig andre anvendelser end film indenfor nærmeste fremtid, når en dvd eller to ikke kan gøre det mere...

Vis ikke emner ældre end:  

Alle tidspunkter er GMT + 2 timer
Side 1 af 1
Skriv nyt emne

Gå til:  

Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke rette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke stemme på afstemninger i dette forum
© 2007 Sveden.dk | FAQ | Retningslinier | Ris & Ros | Bliv Sponsor | Kontakt | Statistik | Disclaimer phpBB | Mike Lothar