BrugerIndmeldt: 01. mar 2008Indlæg: 115Geografisk sted: Bornholm
har lige fået ny pc
men kunne godt tænke mig at opgradere den (muligvis med dele fra min gamle)
Gamle:
Nye:
og her er mit dilemma
Der er ddr 3 i den nye og den gamle. 2x2 gb ram i bække to.
de gamle er 1066Hz og de nye er 1333Hz.
regner med at jeg godt må sætte dem sammen? (hvilke minusser og plusser er der ved det?)
men har 4 porte på min nye pc til ddr 3 ram. der er 1 og 2 som er de blå (på billed ikke i brug) og 3 og 4 (i brug på billed)
Og der står nr 1 til 4 på dem.. men hvilke ram skal side først og har det over hovedet noget at sige?
på forhånd tak
hov en ting til. har en hardisk til som jeg godt vil have på. (sata 280gb) til styresystem? skal jeg bare putte den i og så bede pc'en om at instalere det på den hhd? eller skal jeg gøre noget bedstemt?
(Pc'en har aldrig været tændt og der er ikke instaleret styresystem på den)
(og har windows 7 64 bit version så kan tage op til 16gb ram)
_________________ Der tages forbehold for dumme kommentare og stave fejl
Grunden til at dine ramsokler har forskellig farve, er at man KAN sætte parrede ramblokke i dem og kører dual channel..
Det er så to helt ens blokke, der er parret fra fabrikken så de kører helt ens..
Det er dog ikke et krav at køre dual channel..
hvis du bruger gamle langsomme ram i et hurtigere bundkort, er det de langsomme ram, der bestemmer hastigheden.
_________________ I love AA meetings... That's where all the drunk sluts are !!
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke rette dine indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke stemme på afstemninger i dette forum