FAQ  Søg  Tilmeldte brugere  Grupper       Login  Tilmeld 

<  Chit-Chat  ~  Støt Lars' kamp mod DR Licens - v. 2.0 efter DR lukkede side

Gå til side 1, 2, 3  Næste
Skriv nyt emne
Zonker
Skrevet: Fre 29 jan, 2010 17:23
Besvar, med citat
Semi Bruger
Semi Bruger Indmeldt: 04. dec 2008 Indlæg: 60 Geografisk sted: Et sted ved vandet
Jeg går ud fra at jeg ikke er den eneste, som følger med i Lars' kamp mod DR licens.
DR's advokat fik facebook til at lukke Lars' gruppe på facebook, hvilket resulterede i at Lars oprettede en ny identisk gruppe med hjælp fra cashed sider fra google og nu er opbakningen fordoblet.
Lars' gruppe blev lukket, med næsten 18000 medlemmer... I skrivende stund er der nu 30.721 medlemmer, Så Lars takker DR for al den gode PR.

Sagen er kommet så langt som til Christiansborg, hvor blandt andre Anders Samuelsen har udtalt sig kritisk om DR's lukning af Lars' facebookgruppe

Støt Lars' kamp mod DR Licens - v. 2.0 efter DR lukkede siden
http://www.facebook.com/group.php?v=wall&ref=mf&gid=288615379362

Lars har brug for opbakning og et sted hvor opbakningen virkelig batter er på "nationen" på ekstrabladets hjemmeside

Støt ham via Nationen på ekstrabladet:
http://ekstrabladet.dk/minsag/article1287819.ece
Vis brugerens profil Send privat besked Add User to Ignore List
Paris_Hilton
Skrevet: Fre 29 jan, 2010 19:41
Besvar, med citat
Ægte Bruger
Ægte Bruger Indmeldt: 07. sep 2007 Indlæg: 1574 Advarsler : 2Advarsler : 2
betal nu bare den skide licens. Snyltere.

Kingbaun
Skrevet: Fre 29 jan, 2010 19:51
Besvar, med citat
Moderator
Moderator Indmeldt: 01. sep 2005 Indlæg: 5234 Geografisk sted: Oven på Tranceking
Paris_Hilton skrev:

Enig. Betal licensen og derefter kan han oprette sådan en gruppe og råbe højt. Støtter ikke kriminelle.

Skrevet: Fre 29 jan, 2010 22:58
Besvar, med citat
Semi Bruger
Semi Bruger Indmeldt: 04. dec 2008 Indlæg: 60 Geografisk sted: Et sted ved vandet
Kingbaun skrev:
Paris_Hilton skrev:

Enig. Betal licensen og derefter kan han oprette sådan en gruppe og råbe højt. Støtter ikke kriminelle.

Ville det særlig slagkraftigt, hvis det scenarie var aktuelt?
Ville han få budskabet igennem på den måde?
Jeg tror det ikke.
Jeg er enig med Lars i at man kun bør betale i det omfang man bruger DR's ydelser. hvilket ikke er meget.
dollarh
Skrevet: Fre 29 jan, 2010 23:11
Besvar, med citat
Semi sveder
Semi sveder Indmeldt: 07. feb 2008 Indlæg: 2304 Geografisk sted: Esbjerg !
Paris_Hilton skrev:
Hvorfor ?

du har lige spildt 15 sek af dit liv på at kopier dette for at se hvad der stod
Vis brugerens profil Send privat besked Send email MSN Messenger Add User to Ignore List
Donnerfar
Skrevet: Lør 30 jan, 2010 02:44
Besvar, med citat
Semi Bruger
Semi Bruger Indmeldt: 04. jun 2007 Indlæg: 81
Betal nu bare den licens.

Jeg bruger heller ikke hverken plejehjem eller børnehave, men jeg betaler min skat alligevel og endda glædeligt.

Ved godt det ikke helt er det sammen men synes princippet er det samme. Følg reglerne, hvis du gerne vil lave dem om så følg dem i det mindste indtil de er lavet om.
Sugardad
Skrevet: Lør 30 jan, 2010 03:31
Besvar, med citat
Bruger
Bruger Indmeldt: 07. nov 2009 Indlæg: 169
Donnerfar skrev:

Jeg bruger heller ikke hverken plejehjem eller børnehave, men jeg betaler min skat alligevel og endda glædeligt.

Ved godt det ikke helt er det sammen men synes princippet er det samme. Følg reglerne, hvis du gerne vil lave dem om så følg dem i det mindste indtil de er lavet om.

ahvha? ja jeg betaler også skat, og det gør med gerne, for med skatten følger en masse ting med som jeg gerne vil have og faktisk har brug for

jeg har ikke brug for at se DR's lorte kanaler som de åbenbart ikke kan finde ud af at finansiere som alle andre gør, jeg vil selv have valget om jeg gider at se deres pis, og gider slet ikke betale så mange penge som de tager for det, det er ren tyveri. hvorfor skal jeg betale næsten det samme som hvad mit internet og tv koster til sammen for at se og høre deres skrammel i radioen
dollarh
Skrevet: Lør 30 jan, 2010 11:18
Besvar, med citat
Semi sveder
Semi sveder Indmeldt: 07. feb 2008 Indlæg: 2304 Geografisk sted: Esbjerg !
Donnerfar skrev:

Du kan sgu da ikke sammenligne skat og licens med hinanden. Din skat er sgu da ikke kun plejehjem og børnehave. Det er de danske veje, sygehuse, skoler osv osv.

Jeg får intet ud af licensen, ser ikke DR1, hører ikke deres radioen og bruger ikke deres hjemmeside.

Jeg får noget ud af skatten, bruger de danske veje, sygehuse osv ..

du har lige spildt 15 sek af dit liv på at kopier dette for at se hvad der stod
Vis brugerens profil Send privat besked Send email MSN Messenger Add User to Ignore List
Zonker
Skrevet: Lør 30 jan, 2010 12:35
Besvar, med citat
Semi Bruger
Hvis DR kan opkræve medielicens, bare fordi du har Muligheden for at gå ind på deres hjemmeside, så kan Sveden.dk vel også opkræve alle i Danmark penge, fordi de har Muligheden for at gå ind på sveden.dk

Hvad er i dette tilfælde forskellen på DR.dk og Sveden.dk ?

elohssagibtaerg
Skrevet: Lør 30 jan, 2010 13:44
Besvar, med citat
Bruger
Bruger Indmeldt: 06. nov 2009 Indlæg: 101 Banned
betal den fucking licens i nedern nasserøve.
Chrede
Skrevet: Lør 30 jan, 2010 14:48
Besvar, med citat
Semi Bruger
Semi Bruger Indmeldt: 06. sep 2009 Indlæg: 99
Zonker skrev:
Hvis DR kan opkræve medielicens, bare fordi du har Muligheden for at gå ind på deres hjemmeside, så kan Sveden.dk vel også opkræve alle i Danmark penge, fordi de har Muligheden for at gå ind på sveden.dk

Hvad er i dette tilfælde forskellen på DR.dk og Sveden.dk ?

So true Wink

Skrevet: Lør 30 jan, 2010 16:19
Besvar, med citat
Super bruger
Super bruger Indmeldt: 05. nov 2007 Indlæg: 440
Kommer der ikke snart en DR | Pron, til os drengerøve...

Skrevet: Lør 30 jan, 2010 16:33
Besvar, med citat
Moderator
Moderator Indmeldt: 01. sep 2005 Indlæg: 5234 Geografisk sted: Oven på Tranceking
Zonker skrev:
Kingbaun skrev:
Paris_Hilton skrev:

Ville det særlig slagkraftigt, hvis det scenarie var aktuelt?
Ville han få budskabet igennem på den måde?
Jeg tror det ikke.
Jeg er enig med Lars i at man kun bør betale i det omfang man bruger DR's ydelser. hvilket ikke er meget.

Det handler ikke om det er slagkraftigt... det er ulovligt, såååå lad vær med det. Længere er den sgu ikke.
Og budskabet skal han nok få igennem, målgruppen er jo kæmpe, som du kan se bare her på Sveden. Er da også selv træt af licensen, men jeg betaler den stadig...

Hvis vi ikke følger den danske lov og går uden for den, som vi selv ønsker, fordi det skal være mere slagkraftigt, så har vi først et problem .

Skrevet: Lør 30 jan, 2010 16:36
Besvar, med citat
Newshunter Indmeldt: 01. sep 2005 Indlæg: 4700 Geografisk sted: Århus
Betaler selv licens og er godt tilfreds med det!
Synes det er helt i orden program DR har. De sender en del jeg ikke vil se eller høre på, men det gør kanal 4 fx også !!
Det er da rart nok, at fx Kanal 5 sender en masse gode serier og film, men hold op for er det træls med alle reklamerne.. Den slags slipper man jo for på fx DR1..
Præcis det samme med P3 mod fx. The Voice: Hold da op! Halvdelen af sendetiden er jo skod reklamer igen og igen..

DR modtager heller ikke reklamepenge, så derfor er deres programmer ikke påvirket af andre selskaber..

Skum
Skrevet: Lør 30 jan, 2010 16:51
Besvar, med citat
Semi sveder
Semi sveder Indmeldt: 06. okt 2005 Indlæg: 2005 Geografisk sted: Odense
Ååååh hvor er jeg træt af at høre om lille Lars... Jeg overvejer at lave en gruppe der hedder "Fuck nu af Lars, og betal din licens, og fat hvorfor den er der"... DR holder max, at der er 30k der har meldt sig ind til Lars, so fucking what? 1.7 millioner sidder og ser X Factor, ligeså mange, hvis ikke flere, så Forbrydelsen, Livvagterne, Forbrydelsen 1 osv osv osv. Hvis man ikke kan se at det siger noget om at det DR laver er optur, så skal man holde sig udenfor diskussionen. Det er tv for ALLE, og ja så kommer der altså også et program om pileflet, og ja så kommer der et program hvor Søren Ryge har fundet en mand der kan starte enhver traktor, og nej jeg gider ikke se det hele, men lur mig om der ikke altid er et par tusinde der glor med... Det er fantastisk vi har en kanal der er uafhængig af firmaer, så vi slipper for lortereklamer, tænk bare hvis TV2 begyndte på at sende reklamer midt i deres film (hvilket de jo har forspurgt om de måtte), yay hvor ville vi bare have fedt tv så... DR er det bedste der er sket danmark rent kulturelt indenfor sin genre, og det er blevet endnu federe efter Ramasjang, HD og K er kommet med, Ramasjang er fandme dansk kvalitetstv til børn når det er bedst... Og inden folk whiner over "DR er så rødt og whine whine whine" så vågn dog op...

Vis brugerens profil Send privat besked Besøg brugerens webside MSN Messenger Add User to Ignore List
CHH
Skrevet: Lør 30 jan, 2010 17:28
Besvar, med citat
Semi sveder
Semi sveder Indmeldt: 01. okt 2005 Indlæg: 2447 Geografisk sted: Vejen
Skum skrev:
Ååååh hvor er jeg træt af at høre om lille Lars... Jeg overvejer at lave en gruppe der hedder "Fuck nu af Lars, og betal din licens, og fat hvorfor den er der"... DR holder max, at der er 30k der har meldt sig ind til Lars, so fucking what? 1.7 millioner sidder og ser X Factor, ligeså mange, hvis ikke flere, så Forbrydelsen, Livvagterne, Forbrydelsen 1 osv osv osv. Hvis man ikke kan se at det siger noget om at det DR laver er optur, så skal man holde sig udenfor diskussionen. Det er tv for ALLE, og ja så kommer der altså også et program om pileflet, og ja så kommer der et program hvor Søren Ryge har fundet en mand der kan starte enhver traktor, og nej jeg gider ikke se det hele, men lur mig om der ikke altid er et par tusinde der glor med... Det er fantastisk vi har en kanal der er uafhængig af firmaer, så vi slipper for lortereklamer, tænk bare hvis TV2 begyndte på at sende reklamer midt i deres film (hvilket de jo har forspurgt om de måtte), yay hvor ville vi bare have fedt tv så... DR er det bedste der er sket danmark rent kulturelt indenfor sin genre, og det er blevet endnu federe efter Ramasjang, HD og K er kommet med, Ramasjang er fandme dansk kvalitetstv til børn når det er bedst... Og inden folk whiner over "DR er så rødt og whine whine whine" så vågn dog op...

So true Thumbs up

Skrevet: Lør 30 jan, 2010 17:39
Besvar, med citat
Ægte Bruger
Ægte Bruger Indmeldt: 03. sep 2005 Indlæg: 1898 Geografisk sted: På svampe
Skum skrev:

Lav den og smid et link, så er jeg med...

Thunderman

Jeg er stoppet med at bruge mit blinklys... Det rager fandme ikke alle de andre hvor jeg er på vej hen.
Vis brugerens profil Send privat besked Besøg brugerens webside Add User to Ignore List
Skum
Skrevet: Lør 30 jan, 2010 18:53
Besvar, med citat
Semi sveder
Semi sveder Indmeldt: 06. okt 2005 Indlæg: 2005 Geografisk sted: Odense
Thunderman skrev:

Well der er jo denne:
http://www.facebook.com/search/?q=lars+licens&init=quick#/group.php?gid=248999604777&ref=search&sid=740367271.2192733045..1
Som jeg nu er blevet medlem af, ikke at jeg giver meget for disse grupper, men hey wtf... Lars fatter åbenbart ikke hvor vigtig DR er for Danmark...

Vis brugerens profil Send privat besked Besøg brugerens webside MSN Messenger Add User to Ignore List
Paris_Hilton
Skrevet: Lør 30 jan, 2010 19:11
Besvar, med citat
Ægte Bruger
Ægte Bruger Indmeldt: 07. sep 2007 Indlæg: 1574 Advarsler : 2Advarsler : 2
Skum skrev:
Thunderman skrev:

Well der er jo denne:
http://www.facebook.com/search/?q=lars+licens&init=quick#/group.php?gid=248999604777&ref=search&sid=740367271.2192733045..1
Som jeg nu er blevet medlem af, ikke at jeg giver meget for disse grupper, men hey wtf... Lars fatter åbenbart ikke hvor vigtig DR er for Danmark...

Han tænker på hvor mange penge han kan brænde af på øl og smøger, hvis han nu ikke skulle betale licens.

Men hvis man ser objektivt på det, så er licensbetaligen en smule skæv. F.eks. giver det ikke ret meget mening, at en studerende, der har mindre at leve for end en kontanthjælpmodtager, skal betale ligeså meget i licens som en færdiguddannet med fast job osv.

Man burde lave det sådan, at licensen blev betalt over skatten, så ville dem der betaler mere i skat også automatisk komme til at betale mere i licens.

Og man ville fuldstændig kunne undgå sortseere (ja jeg mener ALLE skal betale. Lige meget om de så bor i en jordhule, så er de stadig en del af det store fælleskab). DR er en ydelse, ligesom offentlige institutioner etc. etc. Vi kan vælge at benytte os af det, eller lade være, men det ændrer ikke på at vi stadig betaler i fælleskab. Det er sådan et socialt-demokratisk samfund fungerer, men det er der efterhånden mange der glemmer i deres egen søgen efter guld og grønne skove.

Det er dog stadig ikke i orden at bruge 4 mia. på et prestigebyggeri, men på den anden side er koncertsalene og alt det andet offentligt tilgængeligt for menigmand.

Men fuck Lars og alle de andre snyltere.

Thunderman
Skrevet: Lør 30 jan, 2010 19:45
Besvar, med citat
Ægte Bruger
Ægte Bruger Indmeldt: 03. sep 2005 Indlæg: 1898 Geografisk sted: På svampe
Skum skrev:

Tillod mig lige at kopiere en del af dit indlæg og sætte det ind i min statusopdatering på FB.

Thunderman

Jeg er stoppet med at bruge mit blinklys... Det rager fandme ikke alle de andre hvor jeg er på vej hen.
Vis brugerens profil Send privat besked Besøg brugerens webside Add User to Ignore List
Reklame

Vis ikke emner ældre end:  

Alle tidspunkter er GMT + 2 timer
Side 1 af 3
Gå til side 1, 2, 3  Næste
Skriv nyt emne

Gå til:  

Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke rette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke stemme på afstemninger i dette forum
© 2007 Sveden.dk | FAQ | Retningslinier | Ris & Ros | Bliv Sponsor | Kontakt | Statistik | Disclaimer phpBB | Mike Lothar